• 989137583459+
  • shahbar.ir@gmail.com
  • کرمان - زرند - خیابان فردوس
آجیل و خشکبار شهبار

آجیل و خشکبار شهبار

ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده

پسته شور/برشته شده بخریم یا خام؟

  • ۱۱۲۲
پسته شور/برشته شده بخریم یا خام؟

پسته شور/برشته شده بخریم یا خام؟
اگر به محصولی مثل پسته در فروشگاه های خشکبار (بخصوص فروش اینترنتی) نگاهی بیندازیم متوجه می شویم اکثر این فروشگاه ها پسته را به صورت برشته شده و یا شور شده به فروش می رسانند. البته هستند برندهایی که پسته را به صورت خام نیز بسته بندی و عرضه می کنند. اما چرا بیشتر فروشندگان تمایل به عرضه پسته به صورت شور شده یا برشته شده دارند؟
در اینجا ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:

نکته اول: محصول پسته بسته به شرایط تولید، فرآوری و نگهداری ممکن است دچار آلودگی قارچی شود که معمولاً قارچهایی مانند آفلاتوکسین که بسیار خطرناک و بیماریزا هستند در محصول پسته رایج هستند. معمولا محصول آلوده شده به رنگ مایل به زرد دیده می شود و طعم آن تغییر می کند. یکی از راههایی که متاسفانه برخی از کسبه برای مشخص نشدن رنگ و طعم غیرطبیعی پسته به آن روی می آورند، شور کردن و برشته کردن پسته است. در این حالت معمولا با رنگ دهنده های مختلف طبیعی یا مصنوعی رنگ پسته به صورت زرد رنگ در آمده، شور و اندکی برشته می شود، در نتیجه آلودگی آن کمتر درک می شود.

نکته دوم: معمولاً وزن پسته شور شده اندکی بیشتر از پسته خام است که این بدلیل اضافه شدن وزن نمک و رنگ به آن است. در این حالت حتی اگر قیمت پسته شور شده با پسته خام یکی باشد، باز هم بدلیل افزایش وزن بواسطه مواد اضافه شده، سود بیشتری عاید تولید کننده می شود.

نتیجه: از ذکر این دو نکته می توان چنین نتیجه گرفت که خرید پسته خام به دلایل گفته شده و امکان تشخیص آلودگی و یا سالم بودن، به صرفه تر است. هرچند تشخیص سالم بودن پسته نیاز به مهارت هایی دارد که در آینده نزدیک در همین سایت نکات لازم برای تشخیص کیفیت و سلامت محصولات مختلف را منتشر خواهیم کرد.
پسته خام سالم و با کیفیت را از فروشگاه شهبار تهیه نمایید.